fredag 30. mars 2012

Godværstur og godissokker


Det var utrolig deilig med en soldag, men som vanlig var jeg litt sein med å komme meg ut. 
Her var klokka passert 8 på kvelden, og sola hadde nettopp forsvunnet bak Horntinden. 
Ice og meg var en tur på fjæra, og vi kosa oss, begge to. 
En av oss var litt lettere på foten enn den andre...
sier ikke hvem:))))




Vel hjemme etter turen gjorde jeg ferdig sokkene som 
har fått navnet Godissokkene. 
Disse er strikket av Fabel, og sikkert en farge som har gått
ut av sortimentet:)
De passet allikevel utrolig godt til sokkene jeg hadde på fra før, 
og til pysjbuksa mi:) 

Dette er par nr 38 i 52 Pair Plunge V, 
utfordringen på Ravelry der en skal enten strikke 52 eller 26 
par sokker på ett år. 
Jeg gikk selvfølgelig for 52 par, for 3. året på rad, 
og det ser jammen ut til at jeg skal klare det nå også. 
Plungen slutter 30.06.12, så egentlig har jeg jo god tid.
Bare 14 par igjen:)

Edit: Etter opptelling på Ravelry, er dette par nr 40:)))
Whiiiihiiii! 
Prosjektsiden min på Ravelry finner dere her
Med bilder av alle sokkeparene!


Ellers har jeg latt meg friste til å kanskje starte på å hekle noen nye lapper. 
Disse lappene, og link til teppet fant jeg inne hos Tante Gal, som fortsatt er gal
Hun har bilde av den ene lappen hun har heklet, og jeg er veldig fristet til å prøve meg på noen sånne lapper, jeg også. 
Selve oppskriften til disse lappene finner du her .
Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal nøste opp masse NZ Lammeull 
og kanskje prøve meg på en sånn lapp....
Fin fredagskveldsyssel, spør du meg:)

Ha en koselig kveld, og ei flott påske!

3 kommentarer:

  1. Nydelig bilde!
    Likte lappen du linket til...den må jeg prøve selv neste gang...artig med sirkelen som blir firkantet.
    Kos dæ masse i påska!!..her drøyer vi hyttetur pga elendig vær, men påske blir det lell:)
    klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. JAAAAAAA.....du bikka utfor, så herlig hehe
    Nøst opp mye garn og bare nyt synet-det er sååå herlig ;))

    Blir spennende å se hvilke farger du ender opp med ;))

    KOS deg og ha en ehrlige kveld ;))

    Go`klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  3. Får du omsettning på alle sokkene dine?. Du strikker jo mange flere sokker enn dei sokkene 52 i året. Liker å strikker sokker eg og, men...Aner foresten ikkje kor amnge par eg strikker på eit år.
    Du har mange jern i ilden på håndarbeidsfroten for tida skjønner eg. Eg sliter litt og orker ikkje strikke noe serlig for tida. Men det kjem seg nok. Berre kroppen blir litt snillere.
    Kos deg i påska vennen. Håper på noen lunde ver både her og der. Påaskeklem fra sogn

    SvarSlett