søndag 30. januar 2011

På vent og knestrømper:-)


Jada, jeg strikker og lager mønstre for harde livet. 
Knestrømpene er ferdige, men har ikke skrevet ferdig mønsteret. De ble ikke helt som jeg tenkte, men mulig jeg skrabler ned allikevel. Oppdaget i alle fall hvor mange masker jeg trengte, og det er greit å lære seg et garn å kjenne. Disse er også strikket i Sterk, og de går oppafor kneet. Kan samtidig brettes ned for å få de kortere, eller brettes over kanten på et par støvletter. Har ingen modell hjemme nå, men skal prøve å få tatt actionbilder en annen dag. 

Par nr. 45 i 52 Pair Plunge IV

Sokkene over er Shepherds socks (de lyseste) og The Autumn Kozy socks for men. Begge disse mønstrene er ferdige, men kun sistnevnte er lagt ut på Ravelry ennå. Problemet med disse er at jeg har for lite garn til begge parene, men i morgen skal jeg på Willumsen og sjekke Sterk-beholdningen der. Håper å finne et nøste til i hver farge, som også har samme innfargningsnummer. 

I hodet mitt er det også flere sokker, og Hunts socks lever sitt eget liv der nå....
Fortsettelse følger:-)


I'm knitting and making patterns all day (and night) long. The knee-high socks are finally finished, and they are knitted in Sterk. The pattern didn't turn out as I wanted, but I have learned a lot about making long stockings. And I will use that experience to make other patterns in the same yarn which is Sterk. 
Pair no 45 in 52 Pair Plunge IV

Shepherds socks and The Autimn Kozy Socks for men are also shown above. These patterns are now finished, but only the last mentioned is released on Ravelry. My problem is that I've ran out of yarn, but hopfully my local yarnpusher has more in the same colors:-) I'll check it out tomorrow...

In my head Hunts socks are now very alive...
To be continued:-)

7 kommentarer:

  1. Du er utrolig på sokkefronten. De blir skikkelig fine:)

    SvarSlett
  2. Slike lange knestrømper høres og ser lekre ut! Dattera skulle ha de sokkene jeg strikket, og jeg håpet de ville tøve litt ved vask, det var jo 80 ull, men det har de ikke gjort iflg henne, så må nok finne et annet sokkegarn.
    Nyt ei ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. SÅKKAHOLIC..... sei eg bærre;) Du store eg trur da koka over hos deg;) Kjæmpefine sokka ;) Eg ha no lagt opp t et nytt sjal, så får vi se..... vi sjåast;)

    SvarSlett
  4. Sokker er gøy sokker er kjekt. fine desse lange dine. Eg holder på for harde livet og strikker noen lange sokker her og. Må jo få strikka dem og tatt bilde av dem så eg ikkje glemmer dem. Dei vert ikkje så alnge som dine. Det blir neste par som venter på å komme ut. Skulle ansatt noen som kunne skrive oppskrift for meg. Det får eg ikkje til. Ikkje på slike sokker eg lager no i alle fall.
    Du er heldig som har den gaven at du kan få skreve det ned. Men på den andre siden så slepp eg jo å gå lei av samme mønster hehe.
    Ha ein fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  5. Fint. Har noen som jeg jobber med på Sortland som også er i gang med knestrømper. Skikkelig snaisent;)

    Miss you big sister.

    SvarSlett
  6. Du er så flink!!!!
    Kjempe klapp på skulderen til dæ:D
    Hadde æ vært noe til sokke strikker hadde æ strikka dine mønster tvert!
    Har to halvferdige hær som skule på mæ, ikke samme mønster på dæm heller...


    Ha ei flott uka

    SvarSlett
  7. Du r virkelig blitt en reser på de sokkene du, flinke du er!!!

    Eg har snappa til meg den oppskrifte du la og STERK garn har eg i hyllene, men eg tror eg vil ha de selv eg!

    Kos deg og ha ei flott uke!

    Go`klem Vibbedille ;))

    SvarSlett