fredag 23. juli 2010

En vakker fugl og en premie:-)


Bor man i Meisebo, så bor man i Meisebo:-) I går dalte det enda en tysk fugl i postkassen min, og den måtte jeg bare vise fram. Denne fargekombinasjonen heter Daisy, og jeg ble helt overveldet av fargene. Jeg fikk tak i den på Ravely, der finnes det en egen Wollmeiseholics-gruppe, og der kan en se hva folk ønsker å bytte bort, og hva de søker selv.

Kvaliteten er twin, altså kan jeg strikke sokker av denne. Men om den blir brukt til sokker, det vet jeg ikke ennå. Har bare en hespe av akkurat denne, så det begrenser seg litt. Hvis jeg ikke kan kombinere den med andre farger da. Foreløpig ligger den bare her så jeg kan beskue den titt og ofte:-)


Projo var jeg med i VM i fotball-strikk:-) Jeg meldte på et Ishbelsjal, og gjorde det ferdig ganske så raskt. Da VM var over ble det trukket ut 3 vinnere blant deltagerne, og jeg var en av de heldige. Det er Dorthe som har stått for denne alongen, og jeg må bare få lov å si; Tusen takk Dorthe, garnet var nydelig:-)

Jeg har ikke noe ferdiggjort å vise fram nå, dvs jeg har et lite par babysokker ferdige, men de har jeg glemt igjen på jobben. Og ellers har jeg 3 andre par nesten ferdige også. Jeg strikker på litt forskjellig som vanlig, sokker og Marius til Kenneth, og da tar det tid før noe kan vises fram. Er forøvrig nesten ferdig med bolen på Marius. Har planene klare om en annen genser etterpå, men må jo først få ferdig mine 10 par sokker for juli. Snart bare ett par igjen, og da holder jeg tempoplanen om å bli ferdig meg 52 par før jul:-)

Ha ei flott helg alle sammen! Jeg skal jobbe i morra på butikken, samt gå ei nattevakt natt til søndag.

10 kommentarer:

  1. Spreke farger ja. spennde om vi får sjå kva du gjer med denne meisa eller om du berre skal ah den til pynt.
    Du har mange ting på pinnene i gangen du og det er vi visst mange som har. Kjekt det, sjølv om det kan vere litt kjedelig å ikkje få vise frem noe ferdig på ei stund.
    Har så mange planer eg og. Men først skal eg gjere ferdig ei ny baggylue og så får eg sjå om eg gjer ferdig noko eller begynner på noko nytt. eller begge deler.
    Ha ei flott arbie\dshelg. blir masse penger på deg slik du jobber.
    Stor stor klem fra ei som har nytt fineveret i dag klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer med premien. Flott garnpakke du fikk. Det garnet du fikk i posten var jo nydelig da:) La meg som følger her nå:)

    SvarSlett
  3. Denne meisen var flott. Eg og skal på jobb på garnbutikken i morgon. Kan faktisk svare seg å jobbe litt ekstra på ein slik plass. Her om dagen kjøpte eg ei mappe med harmony pinner. Opprinneleg kosta den 930 kr, men eg fekk den for 640 kr. Og på alt det andre eg handlar får eg 20%. Lukky me:)

    SvarSlett
  4. Hei strikkemalla hi,hi...Ler nesten når jeg leser hva du skal strikke.Ingen som slår deg når det gjels strikking.DU ER KJEMPE FLINK OG RASK.Blir du aldrig lei...Gratulerer så mye med kjempe fin gave.Nydelige farger.Ha en kjempe fin Sommer helg.Masse klemmer fra Bodil.

    SvarSlett
  5. Den der meisen va no litt fin!
    Spennanes ka du ska bruk den t.....

    SvarSlett
  6. Kjempefin meis! Hva med å bruke den til det sjalet jeg ikke husker navnet på men som er en blanding av ulmus og noe annet? (ja nå tenker jeg du be klok hehe) Man skal bruke to typer meis en variert og en annen som blander seg inn.

    MORLYNN heter det - måtte bare tenke litt høyt først hihi.
    Synd jeg ikke fikk til å besøke deg - men det vil bli andre anledninger håper jeg :)

    SvarSlett
  7. Skikkelig spreke farger på den meisen!
    Sokkeprosjektet ditt bekymrer meg ikke, for det får du nok i boks:D
    Her er det litt stillstans, hekler litt og strikker litt, men ikke det helt store. Vi har flott vær, så jeg nyter dagene uten de store prosjekter.
    Ha ei flott uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Spreke farger på Meisen din og du finner nok noe fint å strikke av den vil jeg tro. Gratulerer med premien!

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte fargar!! Gratulera med premien.

    SvarSlett
  10. Kjempelekker farge på den meisa! Og så gøy med premie!

    SvarSlett