søndag 27. juni 2010

Nytt fra Meisebo!


Gledelige gjensyn i Meisebo:-) I går kom søsteren min og Marcus hit, ja, stefaren min kom også en liten tur. Marcus og Åshild var her helt til i dag, og det var kjempegodt å ha dem her. Marcus er tante sin lille "Hæ", fordi han har fått vanen med å si hæ? til nesten alt vi sier:-) Han har virkelig glimt i øyet, og er en super gutt. Er i ferd med å lære seg å gå på toalettet, men siden tante ikke har noe barnesete på voksendoet, så holdt han på å falle nedi.. Og han holdt på å le seg i hjel av det:-) 

Ingrid trives godt, men vi har mye ennå å pakke ut. Og nesten hva hun enn spør etter, så er det i en eller annen eske. Jeg har tatt det litt med ro i utpakkingen, og ting får komme etterhvert. Men i kveld har jeg rigget opp Nintendo Wii'en, og nå sitter hun og en gutt og spiller det:-) 


Og se her hva jeg var og hentet på en låve i dag! Her skal det bli maling utover sommeren. En tremenning av meg hadde disse skattene stående, og jeg fikk forsyne meg:-) Fikk 3 pinnestoler, og det skal males hvite (har en fra før, og det gjør jo ingenting at de ikke er helt like). 

En kommode ble med hjem, og oppå kommoden ligger platen til det nye salongbordet mitt. Dette bordet er mindre enn det jeg har nå, og passer bedre her. Og i tillegg er det en plate til å ha under også, og det har jeg faktisk vært på utkikk etter. Blir fint når det er blitt lutet ned og malt. Det er helt skinnende av lakk nå...

Og sjekk det skrivebordet! Jeg sier ikke mer. Hvitt, hvitt, hvitt:-)

Pidestallen skal også males, og jeg gleder meg til en flott plante i en fin sinkbøtte oppå der:-)


Skal jeg si noe om været? Nei, tror ikke det... Skal i hvert fall ikke skryte mer av å ha tatt solen med meg:-) Det regner kattunger her, og skyene henger langt ned i fjella.

Ser dere det lille bildet nederst til høyre? Mitt hjerte blør... Det er garnlageret mitt som ikke er kommet lengre enn til garasjen:-S Og det ser ikke ut til at jeg får plass inne i huset heller. Her må det tenkes litt og ordnes litt. Mulig jeg kan oppbevare det i kjelleren, men først må jeg få gjort litt rent. Og jeg må ha helt tette plastkasser å lagre det i. Men ikke snakk om at meisene mine skal bo i kjelleren, og ikke i garasjen heller. De skal inn i huset:-) Bare så dere vet det!

15 kommentarer:

  1. Hei.Tusen takk for titten.Koselige bilder.Lykke til med utpakkningen.Så mye fint du fikk tak i på Låven.Regner med att det blir kjempe fint når det får maling på seg.Kos deg masse med å sette på plass.Ha en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Så koselig å se litt fra hvordan du har det i ditt nye liv. Du var heldig som fant fine møbler du kan male. Men det skulle bare mangle om ikke meisene dine skulle få bo inne, det er da tross alt Meisebo!! Da får du heller hive ut noe annet :) Det hjelper kanskje når noe av det andre som ligger i esker finner plass i skuffer og skap. Du får lage en garnhylle a la' butikkhylle som dekorasjon i stua :) Ha det fint og kos deg med oppakking, maling og å "bo deg inn" i det nye huset.

    SvarSlett
  3. Dette blir lekkert!! Skrivebordet var nydelig!

    Ser du har nok å stå i ennå, men du kommer til å få det sååå flott. Artig å ta ting fra scratch;)
    Stakkars meiser, klart de må inn på en trygg og fin plass. Jeg starter snart med min meise og jeg gleder meg;)

    Kos deg videre i utpakkinga og klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk vennen min. Ja vi hadde ein fin tur på fjellet. Bilder kommer ein av dagene :).

    så masse flotte møbler det vert hos deg når du får malt dem opp. sikker på at det vert ein praktheim.
    Det vert 3 av dine barn som blir boende hos ho mor da?
    Viss du ikkje får plass til alle meisene dine så kan du jo sende noen nedover hit til meg :)Du har jo så mye :)
    Skal begynne på ein vest til meg i kveld trur eg. Har så masse Silja, så eg trur eg må bruke litt av det. Ikkje akkurat meise kvalitet, men greit kvardagsplagg.
    Skal ikkje skryte for mykje av veret her i dag eg da. Ser at det er bedre her :).
    Lykke til med utpakkinga og ikkje stress for mykje. Stor klem fra ho Greta

    SvarSlett
  5. Ej et skønt skrivebord! Hva det blir fint i hvit.

    Dejlige regn-billeder - savner Norge.

    SvarSlett
  6. Jeg kan se et for meg, gamle møbler i kvitt. De blir kjempefine! De kan ha et andre liv og være til nytte i steden sta på låven.
    Stakkers Meise, i garasjen ;)
    Jeg har et stort hus og masse plass ;)
    Håper været blit fort bedre, her er det også for kaldt og vått!

    SvarSlett
  7. Jammen er det mye arbeid med flytting, men så blir det jo flott etter hvert! Riktig lykke til med all malingen, skal si du er flink.

    SvarSlett
  8. Koselige bilder. Møblene var kjempefine, og enda finere blir de nok i hvitt ja. Stakkers garnlageret ditt, de lider nok litt i garagen. Ikke fordi at de bor der, men fordi de føler seg forbigått for øyeblikket... Men du finner nok en plass til både meiser og annet garn med tiden.Lykke til med oppakkingen. Vi har forresten kasser som fremdeles står uoppakket på loftet, 15 år etter flyttingen hit...

    SvarSlett
  9. koselig og lese om flyttingen din. Ser deilig ut hos deg. Lykke til med utpakkingen av garnet.

    SvarSlett
  10. Hei. Ja ser at du har nok å ta deg til for tida og då er det viktig å ta seg tid til litt kos innimellom!! Trur nok du kjem til å få det riktig så koselig når du berre får litt tid på deg, kan ikkje gjera alt på ein gang. Ha ein finfin dag:))

    SvarSlett
  11. Koselig med familie besøk.Ønsker deg lykke til videre med livet ditt i nord-norge.Veldig koselig å følge deg på veien.Ha en fin dag.

    SvarSlett
  12. Stakkars garnet, håper det kommer inn i varmen snart. Så fine skatter du fant. Lykke til med utpakkingen. :)

    SvarSlett
  13. Åhh! så heldig du e som har fått det fine bordet- det skulle e gjerne hatt kloa i :)) Det kommer nok til å bli kjempe koselig hos dere når alt har fått fast plass:) Syrommet e e skikkelig heldig med. e e blitt forært det største rommet i huset tilogmed :)))) Snill mann som synes at det bare skulle mangle:)
    Klem te de og dine:)

    SvarSlett
  14. Hei vennen. Må no berre få takke deg for fin kommentar. Vi er no dei vi er hverken verre enn bedre enn andre. Gamle er vi ikkje, sjølv om talla begynner å verte store. T har 8 tall meir enn meg, men han er ofte yngst.
    Det er ikkje så mykje som skal til for å gjere noko annles og trivelig. Ikkje treng det ksote penger heller.

    Første rommet heilt ferdig i Meisebo no da. Kor amnge rom har du i huset. Du må minst ha 4 soverom, har eg funne ut. Stemmer det?
    Du får slappe av og nyte kvleden. Eg skal snart i seng å prøve å sjå om eg kan få litt sammenhengende søvn. Stor klem fra emg

    SvarSlett
  15. Knallfine møbler du har fått, de blir nok fin som hvitmalte :)

    SvarSlett