onsdag 15. juni 2011

Buhagens babyteppe 1 og 2


 Greta Buhagen har designet et babyteppe som er det flotteste jeg har sett. Ikke så "sukkersøtt" som mange andre babyteppe, men et litt anderledes, litt mer røft babyteppe.

Det er utgitt i 2 litt forskjellige utgaver, og du kan kjøpe mønsteret her. 

Det øverste lyseblå er pionerteppet, som Greta selv har strikket. Det er utgave 1, og har en fletterad mindre langs sidene.  Dette er strikket i Drops Baby Merino. Garnet gjør at flettekanten rundt får en flott tredimensjonal effekt. Flettene strikkes over mange masker, det gjør at kanten drar seg litt sammen i merinogarnet, og danner en flott ramme rundt den heldige babyen som får dette.



 Dette brune har Mimouna teststrikket, og dette er laget i bomull/lingarn. 
Det har fått en ekstra flette langs kanten, og er altså utgave 2.


 I og med at det er brukt bomull/lin (som er tyngre enn merinoull) blir kanten litt mer flat. Det gir et helt annet inntrykk enn det øverste, og selve flettene kommer bedre til syne.


Her er det en som koser seg med teppet:-)

Som sagt; du kan kjøpe mønsteret her hos Greta:-) 
 
(bildene av det brune teppet har jeg  lånt hos Mimouna)

7 kommentarer:

  1. Så artig at Greta har laget dette, skikkelig flott! Den kanten rundt er direkte lekker!
    Håper formen din er bedre. Vi skal få en sommerdag imorgen, så jeg gleder meg allerede;)
    Klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  2. Du skjønne lille gode venn. Det var litt av ein karaktrestikk da. Det flotteste du har sett. Tusen milioner takk. Blir stum eg. Takk for hjelpa vennen. glad i deg.

    SvarSlett
  3. For noen nydelige babytepper. Skulle nesten ønske jeg skulle bli bestemor igjen :-)))

    SvarSlett
  4. Nydelige babyteppen dette!
    Nå skal jeg bli tante på seinhøsten så egentlig sku jeg hive meg rundt, men teppe er ikke noe jeg liker og strikke. Strikket et til min gutt men er ikke sikker på at dette skjer igjen. Så bra at babyen har en bestemor da som har begynt på et.
    Fine er de og babyen blir flott rammet inn.
    Jeg måtte bare veie mine WM og du har rett, de veier ca 160 gram. Det var bra du rettet meg her. Nå vet jeg hva jeg har og gå på.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Pernilla

    SvarSlett
  5. Endelig fikk jeg se teppet. Følte jeg er litt delaktig i sluttprosessen. Superfint. Både du og Greta er krative til tusen.

    Stor klem.

    SvarSlett
  6. Så flott babyteppe. Ja, det var annerledes og fint:)

    SvarSlett