lørdag 14. mai 2011

MaiDUSSene






 Disse bildene må jeg bare ha STORE  i bloggen min, for disse sokkene er jeg veldig stolte av. 
Og det er ikke meg som har laget alle sammen, men jeg har laget mønsteret:-)


På Uformelt.net går det en along som heter DUSS (De uformelle sokkestrikkerne), og hver måned skal deltagerne strikke nye par med sokker. 

Tidligere i vår ble jeg utfordret av dussegeneralen selv, Margot, til å laget et mønster til denne alongen, og dermed gikk jeg i tenkeboksen. 
 


Jeg selv, og mange med meg, har mye "klovenspygarn" liggende rundt omkring. Sånne nøster ser flotte ut i butikkene, men blir ofte rotete når det skal strikkes av det.  Så jeg fant ut at å kombinere sånt garn med ensfarget, så ble det kanskje greit. Og med litt striper så ble det enda mer spiselig:-)

Mønsteret heter "Jeg Dusser meg et År", fordi når jeg strikket mine egne sokker (de som er på nederste bilde, nede til venstre), så fikk jeg vårfølelse. Mens når Margot teststrikket sine (oppe til høyre, nederste bilde) så fikk jeg høstfølelse. 

Om deltagerne har tenkt sånn når de strikket sine, det vet jeg ikke...

La meg presentere et utvalg knippe med mai-dusser:

Øverste bilde:
Øverst: vis2vas sine dusser, nede fra venstre: Ericas dusser og til høyre Vibbedilles dusser. 

Nederste bilde:
Øverste rekke fra venstre: Fiolinns dusser, Elisabeth Augustas dusser og Margots dusser. 
Nederste rekke: Mine dusser og Kates dusser.
 

14 kommentarer:

  1. Stilige sokker alle sammen :-)

    SvarSlett
  2. Så mange lekre sokker :) Lurer på hva dusser betyr ? Ha ei flott helg !

    SvarSlett
  3. Så morsomme og stilige sokker. Fargerike det var dei alle sammen. Sokker skal ses. Gleder meg til fortsettelsen. Spennde å sjå. Eg drar no til Loen og Alexsandra hotel i dag. skal møte barndomsvennina mi. Kjekt. blir lite strikking denne helga. Ha ei fin helg vennen og pass på deg sjølv. tenker masse på deg. Kleeeem

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine MaiDUSSer:) Burde kanskje sette meg ned med det pleddet som jeg har begynt på.

    Kanskje det blir en fjelltur snart? Hvis du ikke stopper ved stien. Hehe.

    SvarSlett
  5. Helledussen, sier jeg!! De var kjempefine, og det gjorde seg virkelig med den ensfarga tråden!
    Jeg er kommet hjem fra sør og håper på litt oppholdsvær;)
    Kos deg masse i helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Så mange flotte sokker. Må være morro å se mønsteret ditt i så mange varianter. God helg!

    SvarSlett
  7. Så mange flotte sokkar. Fint mønster og Bitta.

    SvarSlett
  8. Så fine:))
    Artig greie det der:))

    Ha ei fin helg videre:))
    Veronika

    SvarSlett
  9. Festlige sokker! Og så morsomt med de forskjellige fargevariantene. Det må være gøy å få til å lage så mange fine mønstre! Du er flink. Gleder meg til siste del på mysteriesokkene!

    SvarSlett
  10. Moro å sjå kor ulike sokkane blir med ulikt garn.

    SvarSlett
  11. Hei.Virkelig kjempe fine sokker.Du er så flink med strikkepinnene og garn har ikke ord.Ønsker deg og dine en riktig fin 17 Mai.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  12. Vel overstått nasjonaldag!

    Morsomme sokker - aldri sett noe lignende og skulle gjerne hatt slike:-)

    Klem fra Spurven

    SvarSlett