søndag 16. januar 2011

Barnesokker, par nr. 43 og 44

 Da har jeg kommet til par nr. 43 og 44 i 52 Pair Plunge:-)

Nå har jeg mekket to par barnesokker, sånne helt enkle som kan strikkes på når en ser på TV eller har besøk. Greit med sånne mens hodet er fylt av andre og mer avanserte mønstre som blir prøvet ut når jeg sitter for meg selv. 

De øverste her er strikke i Sterk fra Du Store Alpakka, i tre farger. Pinnene jeg brukte er nr. 3, og det gikk med 53 gram garn til disse.  Snudde om på fargerekkefølgen på sokk nr. 2 slik at tåa fikk forskjellige farger. Ble artig, synes jeg. Dette paret legges i gave/salgsesken min, og er samtidig med på gavealong på både Hobbyboden og Uformelt




Disse sokkene er litt større, og passer til lillesnuppa (nesten). De er strikket i Opal på pinner nr. 2,5, og det gikk med 47 gram garn. 

Begge parene har jeg brukt garn fra lageret mitt, og det gir en god følelse.

Nå tar jeg en liten ferie og drar på venninnebesøk til Sarpsborg. Ingrid er selvfølgelig med meg, og hun gleder seg kjempemasse til å se Geir og alle vennene igjen. Hun skal hospitere på sin "gamle" skole, og det blir nok et supert gjensyn.

14 kommentarer:

  1. Superfine sokker. God tur sørover, og vi treffes kanskje på tampen av ditt opphold her:)

    SvarSlett
  2. Artig med forskjellig fargesammenheng!
    Apropos påkledning; jeg sa ikke hva jeg kan finne på å gå i, for slagstøvler og islender kan jeg godt ikle meg til butikken:O)...men ansiktet er lagt:)
    Kos dere på tur til Sarpsborg, blir kjempetrivelig det, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Supre sokker igjen. Ønsker dere en riktig fin tur!

    SvarSlett
  4. flote og morsomme sokker. Ja eg er litt hekta på sokker eg og. Men, det er eg egentlig alltid. Men må jo strikke litt andre ting også. Men sokker er nok favoritten min.
    dere to må kose dere masse masse i sarpsborg. vi hører no vel fra deg. Kan da ikkje kalre meg 14 dager ute deg vet du :0).
    Ha ein god ferie vennen

    SvarSlett
  5. God tur til gamle trakter Bitta,så får vi prøve å møtes når du er tilbake! Håper du har en meis til meg ennå.......er spent på den!

    SvarSlett
  6. God tur sørover;) Du e no besætt å strekk sokka;)

    SvarSlett
  7. Fine barnesokker! Kos deg på tur!

    SvarSlett
  8. flotte sokker igjen. God tur til Sarpsborg :-))))

    SvarSlett
  9. Du er virkelig flink med sokker og nå er du jo nesten i mål. Henger litt etter jeg:-)

    SvarSlett
  10. Herlige, varme sokker. God ferie.

    SvarSlett
  11. Hei.Kjempe nydelige sokker.Du er kjempe flink.Håper dere koser dere masse på besøk.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  12. Heia Bitta, jeg er jo ofte på besøk her, men nå kan jeg jo legge igjen noen ord. Skjønner at du befinner deg sør for meg nå, håper du har det fint.
    Jeg har også sånne tv-sokker bestandig. Kjekke å ha, men får ikke opparbeidet meg noen gavesokker her, nei. De forsvinner med en gang.

    SvarSlett
  13. Herlighet,- fatter ikkje at du ikkje blir lei av å strikke sokkar!!! Flotte sokkar!

    SvarSlett
  14. Takk for fin kommentar vennen. syns ikkje du skal beklage deg eg. Eg har heile dagen til min disposisjon og kan gå inn på blogger så masse eg vil. Du har så mykjje anna å fylle dagene med at eg skjønner ikkje att du henger sammen. :0).

    Liker ikkje i det hele tatt det der tunnelsyndromet. Du må passe på deg sjølv. Du skulle invistert i ein zapper. Den har redda livet mitt. I alle fall strikkelivet.
    Den må importeres fra usa

    http://shop.toolsforhealing.com/category_s/36.htm Den blå greia øverst på sida og så trenger du drivere, ledninger og pads. Finner eg rette punktet og legg på dei fuktigepads der gjør dei underverker. Det er heilt sant.

    Kos deg no godt der du er så tales vi att elelr blogges. klem

    SvarSlett