søndag 31. oktober 2010

Vi drar hjem

med hurtigruten Lofoten. En av de eldste skipene som trafikkerer kysten. Her har vi nettopp forlatt Stokmarknes, og neste stopp er Svolvær i Lofoten. Vi skal over Vestfjorden i kveld, og det er meldt sterk kuling.. Betjeningen ombord sier vi må regne med mye rulling over fjorden, og jeg gruer meg fælt. Både pga sjøsyke og fordi jeg vet at jeg blir litt redd da. Nordlandskysten, som resten av kysten, kan være tøff. Kl 0.30 i natt er vi i Bodø, og da er vi over. Gleder meg å komme hjem:-)

5 kommentarer:

  1. Håper dere får en noenlunde tur over fjorden, for høy sjøgang er ikke det artigste.
    Alltid godt å komme hjem etter en tur;)
    Tvitvi, hold deg fast;) Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Det går nok bra vennen. Håper det ikkje blir så fælt ver over havet som du frykter. god tu hjem. Klem

    SvarSlett
  3. Huff, føler med deg. Ikke noe morsomt mer rullende hurtigrute. Synd dokker fikk Lofoten av alle flotte skip de har. Er det ikke typisk;-/
    Håpe du får en go tur

    SvarSlett
  4. Håper turen hjemover gikk bra. Ser at det er meldt skikkelig ruskevær i Nordland i dag.

    SvarSlett
  5. Lofoten er ikke så verst den i storm og sjøgang. Gammel båt som har vært ute ei stormnatt før !!!
    Var over Hustadvika i storm ei jul, heftige saker, men båten sto `an av.
    Nå er du vel hjemkommet, så vi får høre hvorledes turen ble.

    SvarSlett