tirsdag 17. august 2010

Nydelig veske + prosjekter i fleng + velkommen-hjem-jordbær:-)


Se på denne veska, dere:-) Den har snille, gode Marit Johanne i Sarpsborg sydd til meg, og jeg fikk den i posten på lørdag:-)
Er den ikke lekker og såååå utrolig prakisk? Jeg har tatt den i bruk allerede, og her rommer jeg både strikketøy og annet rusk som vi damer alltid drar på. Hun hadde også festet en mynt i zipper'en, det betyr lykke i følge henne. Og inni var det plenty med lommer, samt en liten søt karabinkrok for å feste nøklene i. De er jo ikke alltid så greie å finne i en dameveske, men nå vet jeg i alle fall hvor jeg har dem:-) I tillegg har jeg festet reservenøkkelen til bilen der. 

Tusen, tusen takk, Marit Johanne - den blir min favorittveske nå:-) Har lovet deg en pakke i posten, og den kommer nok snart!


Jeg har vært litt tøff i "kjeften" igjen, og utfordret Greta til å vise fram hva vi har av uferdige prosjekter. Som den "gale" strikkedama jeg er; så liker jeg å ha mange ting på gang samtidig.... Og nå har Greta vist fram sine, så da må jo jeg holde ord:-)

Det var ikke så mange som jeg fryktet når jeg begynte å lete... Dette bildet viser de store prosjektene jeg har; øverts Kragejakke til meg selv fra Nøstebarnboka, til venster Marius til Kenneth, og til høyre en WM-tunika til meg selv i nydelige blåfarger (pluss litt til) Denne tunikaen blir til underveis, utgangspunktet var faktisk en genser jeg så på nettet, men det blir altså en tunika. Vurderer lace-strikking i nederkant, samt i store deler av armene...


Og så noen småting; ja, øverst er det kun restegarn i en pose da, men det skal det bli sokker av. Projo har en restegarnalong gående, så der tenkte jeg å bidra. 
Til venstre mitt siste påfunn; pulsvanter i nye farger fra Regia, og med selvkomponert oppskrift. Disse blir å finne snart i butikken, og oppskrift kan fås med på kjøpet av garn:-)
Til høyre et par fargeglade sokker i WM - her brukes det rester:-)


Og så har jeg et sjal som begynner å bli "gammelt" - det er med i 10 Shawls for 2010 på Ravelry, og strikkes i WM-fargen Die Auster. Jeg har begynt på lacedelen, så det går framover. Men er blitt nedprioritert i det siste. 
Øverst til høyre et par "gamle" sokker, startet på disse i juni en gang.. WM-farge Magnolie medium, og selvkompnert "skeivt" mønster. Skal også skrive ned mønsteret på disse. 
Nederst en bolero til Johanne, denne er strikket i deilig myk merinoull fra Pickles.no. Supermykt garn:-) Strikkes fra toppen og ned, og skal ha en ganske bred vrangbordkant nederst. Blir nok fin til disse slanke fine tenåringsjentene:-)


Dette skjerfet har jeg holdt på med siden i mars en gang... Det er Not A Drop fra Arlenes Lace, og det strikkes selvfølgelig i WM. Farge Happy Birthday Kristina - nydelig blåfarge med litt sort i:-) Dette må jeg bare får gjort ferdig, og det er også med i 10 Shawls for 2010 på Ravelry. 


Johanne har vært i Sarpsborg ei ukes tid nå, men kommer hjem i ettermiddag:-) Mamma'en gleder seg veldig, og har ordnet med jordbær nå som skal stå i kjøleskapet og godgjøre seg til i kveld:-) 

Velkommen hjem, kjære datter:-)

11 kommentarer:

  1. Masse kjekt arbeide fremover vinteren du også. Mye vert nok ferdig før vinteren kjem, viss du ikkje begynner på masse nytt.
    Kan ikkje huske sist eg strikket så lite som eg gjør no. Men det har vel med at vi endelig har fått sommer og varme her. Da må ein benytte seg å vere masse ute. I kveld skal vi rane noen ripsbusker og da vert det nok safting i morra.
    Blir kjekt å få heim storejenta si. Kos deg med henne i kveld. Stor klem fra meg du veit

    SvarSlett
  2. Kjekt å sjå at det er andre som har mange prosjekt på gang.....at det liksom ikkje berre er eg :) du er flink til å strikke sokkar av restegarnet ditt. Det er ikkje eg. Vert spennande å sjå dei ferdige produkta.

    SvarSlett
  3. Ja det er da vist ikke bare meg som har mye på gang:)Men kos deg med alle prosjekterne..de blir nok ferdig etterhvert. Nydelig veske:)

    SvarSlett
  4. Så flink du er å "rydde" i UFO haugen, jeg gjør et tappert forsøk jeg å, meeeen. Nå er jeg begynt å tenke på alle julegavene jeg skal lage, så UFOer blir vel UfOer en stund til:-)
    Burde kanskje lure innom den restegarns alongen jeg å, har fått en "liten" hau nå, tenker det skal bli dukker klær til lille snuppas dukker med tiden...Men du vet den tiden, den har en tendens å gå ifra meg:-)
    Glemte å takke for tips ang. scanningen, har satt gubben på saken. Nekter å sette vekk den SVÆRE all in skriveren før har har funnet det:-DD
    Ha ei koselig uka

    SvarSlett
  5. Så herlig å se flere prosjekter på gang;) Hos meg har det vært nærmest stillstans i strikkingen, men så skinner sola uavbrutt, og noen maleoppgaver prioriteres;)
    Herlig med ei slik veske med praktiske detaljer.
    Kos deg med storjenta som kommer hjem, det så herlig ut med jordbær;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Så flott veske du har fått. Den blir nok god, som har plass til alt det "nødvendige" som en alltid har med seg. Mye flott du har på pinnene også. Blir nok fint når det blir ferdig.

    SvarSlett
  7. Ja, her var det mange flotte ufo'ar. Lykke til! :)

    SvarSlett
  8. Så mange herlig prosjekter du har på gang. Det er godt å ha noe å veksle mellom etter humør og behov. Sånt er bare sunt for kropp og sjel :O)

    SvarSlett
  9. Så mye fint du har på gang!
    Kos dere med jordbær. :)

    SvarSlett
  10. Så flott veske du har fått,jammen godt å høre at det er flere med mange ting liggende, jeg skal snart ta tak i mine *kremt* veldig snart, bare noe som må være ferdigt først *kremt kremt*
    kos deg med jorbær og datter,
    ønsker deg en riktig fin uke. =)

    SvarSlett
  11. Hei.Kjempe fin veske.Virkelig fin.Lurte på med det samme om du har sydd den.Du har en del halvferdige produkt du også ser jeg hi,hi.Kjempe fine ting.Lykke til å gjøre ferdig.Kjempe fint skjerfe.Er snart ferdig med skjerfet mitt jeg å.Tusen takk igjen.Nydelig garn og farge.Godt å strikke av.Jorbær nam,nam.Ha en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett