onsdag 30. juni 2010

Tunika til Ingrid er ferdig, og ellers går det framover i Meisebo:-)


Nå er WM-kjolen til Ingrid ferdig, og den ble flott, om jeg tør si det selv:-) Snuppa selv var strålende fornøyd, og hun ville gjerne ha den på før den ble helt ferdig. Akkurat nå er snuppa hos sin far, og jeg får ingen modell for å vise den fram. Men nye bilder kommer:-)

Dagen i dag har vært god:-) På mange måter; sola her skint hele dagen og det har vært shortsvær:-) Og så har det blitt ordnet med forskjellig. Kenneth har skrudd opp fester for gardinstenger, og jeg har vasket og strøket gardinene. Det ble sommerlig og fint, og nå føler jeg at jeg faktisk bor her:-)


Det øverste bilde her viser loftgangen, og jeg tenkte først at dette skulle bli TV-kroken til Ingrid. Men etter å ha vurdert fram og tilbake, blir dette garnkroken min... Jeg kan ikke ha garnet mitt i garasjen, og heller ikke i kjelleren - dermed basta. Mor må også få litt armslag inni huset:-) Da får jeg heller kjøpe flatskjerm til Ingrid så hun kan ha TV'en på rommet, og det blir hun nok glad for:-)


Søssa, Marcus og jeg var ute og gikk en tur i ettermiddag. Og passerte Reipå-elva på vår ferd for å besøke mammas grav. Det er vemodig å gå dit, men samtidig er det godt å besøke henne. Marcus hadde på Spiderman-maske, og jeg tror nok mamma hadde syntes han var staselig:-)

9 kommentarer:

  1. Nydelig tunika til snuppa i herlige farger!
    Du ser ut til å ha kommet godt i orden, det er jo greit å bo en stund å se hvor alt skal lande;)
    Jeg fullførte jakka mi ikveld, knapper mangler, men nå er det like før startskuddet går for wollmeisen:D Gleder meg!!
    Kos deg videre og klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei.Nydelig kjolen.Nydelig farger.Koselig å se att dere begyner å komme i ården.Kos deg masse å ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  3. Så utrolig flott tunikaen ble, nydelige farger (er vel laget av wollmeise)Så koselig det er blitt i stua di. Godt at dere også har go'vær.

    SvarSlett
  4. Heilt enig. tunikan vart veldig flott. Vart frista til å sjå på kva garn eg har om det kan bli noen liknende til jentene, men må vente litt.

    Klart du må ha plass til alle meisene dine og resten av garnet ditt. For eg regner med at det ikkje er berre meiser du har på lager :)

    Dere er heldige som har sommer og sol. det fortjener dere det er ikkje det. Vi får sommer i morra og så er det slutt igjen. Eg har igrunnen infunne meg med at det ikkje vert skikkelig sommer i år. tar eg feil så blir det bonus.

    Hadde egentlig ikkje tenkt å blogge romma, men fann ut at siden du spurde så fikk eg lyst alike vel.

    Vart sliten i kroppen av å lage til desse to romma, så din kropp må no vere oversliten snart :)

    Vi får vel sjå bilder av det meste når du er heilt ferdig.

    Må omplanlegge litt. Det vert sunnmørstur på meg over helga. Begravelse til ei tante. Reiser til sunnmøre søndag eller mandag. Stopper ei natt på leira og treffer leibestas. Begravelse på tirsdag. drar heim onsdag og drar vi til Oslo og tønsberg på torsdag. Hektiske dager, men det blir no litt kjekt og litt trist.
    vi snakkes før eg drar klem

    SvarSlett
  5. Så fint dere får det i Meisebo etterhvert. Flotte gardiner som gjør det lyst og trivelig. Tunikaen til Ingrid ble helt nydelig, skjønne farger sammen. Den blir nok en slager i lang tid framover :)

    SvarSlett
  6. En fantastisk nydelig tunika det der - og så herlige farger!
    Ønsker deg en flott sommer!

    SvarSlett
  7. Så flott kjole du har strikka til jenta di:)) Kjempefin i dei fargane, eg strikka den i raudfarger som på mønsteret. Kjolen var veldig fin på og er flittig i bruk. Kos deg i den nye heimen din:))

    SvarSlett
  8. Så nydelig tunika, du tryller fram det ene lekre etter det andre. Og er helt enig i at mor og meisene må ha en egen krok for seg selv også! Ha det godt og lykke til med videre arbeid. Pass på å nyte det når været er fint og ikke slit deg ut. Godt du har gode hjelpere som stikker innom.

    SvarSlett
  9. Nydelig tunika til lille snuppa og koselig innlegg! Tenker det er godt å få alle ongan heim og rett i nærheten:)klem veronika

    SvarSlett