torsdag 9. mai 2013

Far og oss på Fredriksten festning

 Vi har hatt noen fine og glade dager i det siste. 
Både med tanke på vær, men også 
med tanke på at vi har hatt far på besøk. 
Det er alltid like koselig:)

 Og mens far var her, 
benyttet vi sjansen til å dra til Halden, 
og til Fredriksten festning.

 Det er nesten skammelig å innrømme, 
men dette er faktisk første turen jeg tar dit. 
Og jeg har jo bodd her i området ei stund nå.

 Anlegget var fabelaktig, og godt ivaretatt. 
Og utsikten over Halden var det heller ikke noe 
å klage på.

 I den indre delen av festningen fant vi en sjarmerende kafe, 
men siden turistsesongen ennå ikke hadde begynt, så 
var det ikke mye folk der ennå.

 Som dere ser så har ikke gresset ennå blitt grønt, 
men det brydde ikke snuppa og hennes venninne seg om. 
De kosa seg masse, og så gjorde vi voksne også:) 

Må gjentas, det er helt sikkert.

 Nå har far dratt hjem til Meløy igjen, 
og det ble veldig stille her. 
Storesnuppa er opptatt med å feire russetid, 
selv om hun disse dager er i Bodø en tur. 

Vi ønsker alle flotte maidager videre:)

5 kommentarer:

  1. du må skrive innlegg oftere. Det er så kjekt å lese kva dere holder på med.
    Har aldri vore på Fredriksten festning eg heller. Men skal nok få det med meg ein gong.
    Kjekt å sjå bildene av dere vennen. Kos dere videre sjølv om far har reist. klemmen

    SvarSlett
  2. Så koselig med pappabesøk:-) Jeg liker også å lees hva du driver med, så kom gjerne med oppdateringer. Kan tenke meg at faren din likte seg på Fredriksten festning. Våren er veldig sen her i nord også. Telen er enda ikke gått ut av jorda og vi har kun hatt en dag med litt varme, så det går sakte. Ingen antydning til grønt på hverken trær eller gress enda. Ønsker deg en riktig god helg!:-)

    SvarSlett
  3. Så koselige bilder. Vi var der i fjor, men da orket ikke jeg å gå rundt å kikke noe videre. I år tror jeg jammen vi må ta en tur oppom festningen igjen...

    SvarSlett
  4. They're more likely to get cheap car insurance in ohio by acquiring your vehicle insured throughout peak season which is when car insurance in ohio companies lower their rates will most likely be sued by the family. Nevertheless, in case you are a smoker or for any other reason are just worried about a fire happening to you, passengers, or if you have any questions. All filings are submitted electronically.

    SvarSlett
  5. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlett