lørdag 8. september 2012

Dorthe og triste sauer


Dorthegenseren er endelig ferdig!
Ja, jeg sier endelig, for det føltes som om jeg strikket 
uendelig lenge på denne.


 
Og herved kommer tilståelsen: 
jeg likte ikke å strikke denne.
 
Jeg valgte muligens feil garn også, 
for genseren ble tung. 

Den er strikket i Babysilk fra DSA holdt sammen 
med Drops Symphony. 
Deilig og mykt ble det, 
men som sagt: tung....

Og den var veldig "treg" på pinnene også, 
så både skuldre og hender slet med denne....

Verst av alt er at jeg har lovet begge mine døtre 
sånne gensere. 
Det blir uansett ikke nå, for jeg må kjøpe garn i så fall. 
Og det blir ikke samme garnet som sist, 
det er helt sikker. 


Men disse likte jeg:)
Nå er det jo ei stund siden de var ferdigstrikket, 
men nå er også mønsteret ferdig. 

Mer info i designbloggen min!
 


Og så strikker jeg striper og sauer for tiden:)

Det er gøy og deilig å strikke på 
pinner nr 3 igjen, og med 
red ULL på pinnene!

Nam, nam, sier jeg bare!
Det var skikkelig godbit for meg:)

Denne jakke heter Sinnasaujakka
og det er Pinneguri som har gitt ut det geniale 
mønsteret! 

Jeg strikker min i Hifa Ask, og med striper og sauer 
i Rauma Finull. 

Eneste bekymring her er at mine sauer ikke ser sinna ut...
De ser triste ut... 

Kanskje jakka mi kan hete "Trist som faen" - jakka?

Uansett; her er det frihelg, og vi koser oss:)

God helg!

9 kommentarer:

  1. Dorthe genseren ble nydelig i den fargekomboen, men enig i at sokkene er finere......og lettere å strikke. Genseren er jo kjedelig rillestrikk da, så det sier seg selv. Jakken din ser fresh ut i fargene så den gleder jeg meg til å se ferdig:))

    SvarSlett
  2. Det er stor forskjell på hvordan garn glir på pinnene. Min første Dorthegenser var så kjapp og enkel å strikke. Men den neste var utrolig treg på pinnene. Den tredje gikk greit, men den var jo uten mohair. Nå er jeg igang med nr 4 og denne er nokså treg på pinnene igjen. Alle gensrene strikker jeg av lagergarn så det er jo deilig. Har en Dorthegenser nr 5 på vent også, men den får vente. Etter nr 4 er ferdig blir det sauejakke her også. Gleder meg! God helg.

    SvarSlett
  3. Glemte jo å si at genseren din var flott. Likte fargen. Og sokkene dine er ganske enkelt nydelige. Jakken blir supertøff.

    SvarSlett
  4. Nydelige sokker. Ingen kan å lage sokkemønster som du. Er veldig imponert over mønsterstrikkingen din. Veit kven eg skulle leigd til... om vi bodde veldig nært kvarandre.
    så morsom den jakka var da. eg har ei vennine som elsker sauer. Må tipse henne om denne jakka.
    Ellers får du kose deg med frihelg? viss du ikkje ahr fri så kos deg med jobb. Uanseet ta vare på deg sjølv. klemmen

    SvarSlett
  5. Å, der var det mye fint som var kommet fra pinnene dine! Sauegenseren er flott, men jeg må innrømme at dorthe genseren står på lista mi nå..;-) ha en fin helg!

    SvarSlett
  6. Dorthe genseren ble nydelig i fargene og ser deilig ut, selv om den var treg å strikke. Sokkene er som alltid flotte. Og den sauejakka er herlig, enten de er triste eller sinte :) Vi skulle jo vært på tur til Mærrapanna vi Bitta - men sommeren ble så opptatt. Men det er fint der utover høsten også, bare en kler på seg litt mer. Så om du skulle ha lyst og anledning til en tur så send en melding på Facebook. Førstkommende uke er jeg opptatt, men etterpå roer det seg ned her.

    SvarSlett
  7. Så mye fint på en gang da! Dorthe-genseren ser i allefall utrolig deilig ut, så jeg skjønner godt jentene dine vil ha en hver. Men alpakka kan bli ganske tungt å strikke av, så du får passe på skuldre og hender...
    Karipias blondesokker er jo bare utrolig vakre... sukk...
    Men lov meg at du ikke kaller den herlige sausjakken din for Trist som faen-jakken da.. Du skal se sauene smiler litt mer når de blir flere! ;-) for sauer er ålreite dyr! Klem

    SvarSlett
  8. Jeg synes ikke det gjør noe med triste sauer, de og fargekombinasjonen var kjempefin! Synd at du sleit med Dorthe genseren, "alle" sier jo at den er så enkel, men det kommer altså an på garnvalg. Lykke til med neste, satser på at du treffer bedre med garnet da!

    SvarSlett
  9. Har blogget deg: http://strikkespinn.wordpress.com/2012/10/21/sinnasauer-for-amnesty/

    SvarSlett