torsdag 16. august 2012

Vi mekker


Jeg er ikke glad i flatpakkede ting. 
Og jeg har alltid hatt en tendens til å få det feil. 
Snur delene feil vei, og tar feile skruer og sånt....


Men denne gangen gikk det helt smertefritt. 
Takket være snuppa som dobbelkontrollerte alt jeg gjorde:)
Og som hjalp meg å telle opp og finne fram
alle delene før vi startet. 


Hun var kjempeflink, og er nå en fullbefaren 
flatpakkemekker:)
Som belønning fikk hun nytt skrivebord, 
samt noen hyller også:)

Vi brukte til og med vater for å få hyllene rette:)


Jada, jeg strikker litt også. 
Men må innrømme at farten på meg er ganske redusert. 
Jobb og sommerferie har skylden for det. 

Disse sokkene er et nytt design fra meg. 
Det er herresokker, og har fått navnet Surt. 
Ikke fordi sokkene skal bli sure, 
men oppkalt etter jotnen Surt fra norrøn mytologi. 


Og så har jeg en orkide som jeg faktisk er stolt over. 
Den har faktisk overlevd 1,5 mnd hos meg:)

Denne fikk jeg av Rigmor i innflyttergave i juli, 
og den er nydelig:)

Det er sjelden jeg husker å gi den vann, 
men kanskje nettopp derfor den overlever?

God helg! Eh.... ha ei fortsatt fin uke:)
(litt forvirret når en jobber turnus) :)

4 kommentarer:

  1. EG får FNATT av flatpakker!!! Me hadde en million flatpakker her da Ali var i Libanon, eg hadde blitt innlagt om EG skulle ha gjort det! Heldigvis er Amira nevenyttig.

    DU har jo vært skikkelig flink da! Superfint og koselig rom ;))

    Blir spennende å se "SURT", har ennå ikkje startet på 26ppiii......skal BARE strikker ferdig alt det store først så må eg vel starte, får bli årets hit under treet, en HAUG med sokker hehe

    KOS deg og ha en herlig dag!

    Go? klem Vibbedille!

    Ps:Earth and Sky var et av mønstrene som forsvant i kræsjet her.....snufs......tro du at du kunne hjulpet meg.....? *smisker*

    SvarSlett
  2. Så flinke dere har vært!! :) Jeg synes det er moro med flatpakker, jeg da.. Jeg har også en orkidé(en igjen)som blomstrer for tredje gang!! Kan tro jeg er stolt, hehe...
    Sokkene ser kjempefine ut, som alt annet du lager.. :)
    Ha en super dag, og en god helg om ikke lenge.
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  3. Dere er jammen det dyktige. Jeg kan ikke skru i en skru engang!
    Orkideer er veldig greie å ha med å gjøre. Jeg vanner dem en gang i uken og da holder de i månedsvis. Jeg har til og med fått igjen blomster på et par stykker.
    Ha en fortsatt fin sommer så håper jeg vi sees snart.

    SvarSlett
  4. flinke jenter som klarer sjølv. det er ikkje dårlig. Den som vil han får det jo til da. er veldig tilfredstillende når det er gjort da.
    Er ikkje alltid ein skal strikke så mye. Må gjere det når lysten er der elelrs blir det ikkje bra.
    Ha ei fortsatt fin uke min skjønne. skrives igjen og igjenn

    SvarSlett