fredag 18. mai 2012

Så feil kan man ta....


For jeg ble altså ikke ferdig med tunika'en til 17. mai :(
Dvs...den er ferdigstrikket, 
men fikk ikke ro og tid til å sy på lommer og ellers
feste tråder. 

Slik kan det gå; av og til skjer det andre ting, 
og en jobber mer enn en trodde en skulle. 
Innimellom går det å gjøre litt strikking
på nattevakter, men ikke tale om nå for tiden. 
 
Snuppa kledde seg i tunika'en som jeg laget til jul, 
og var såre fornøyd med det!
Men, jeg har lovet henne at denne snart skal bli ferdig.

Uansett, for den som gransker bildet litt, 
så er det faktisk hele 5 par sokker underveis. 
Og 5 egne design. 
Det er jo ikke verst, det heller:)
Når ideene popper opp, 
så må de skrives ned, og prøvestrikking må begynne. 
Kan jo ikke risikere at de forsvinner :O) 
 
I helga er det frihelg, så da får jeg 
virkelig ta nåla fatt og gjøre unna noe:)
 
Ønsker alle ei riktig god helg!

11 kommentarer:

  1. Av og til skjer slikt. Men snuppa di har sikkert masse fint å ta på seg som mammaen har laget med kjærlige hender før. Eg må strikke og strikke eg når ideene kjem. Skriver fortsatt ikkje nei Bitta. Tviler vel på att eg kommer til å gjøre det. No strikker og skal snart hekle litt å få ferdig ei pute til. den ahr foradret seg litt under veis.
    blir spennde å sjå alle sokkene dine. dei er vel super avanserte alle sammen, men veldig lekkre.
    Kos deg med strikketøyet i helga. det skal eg. klem fra sogn <3

    SvarSlett
  2. Tenker snuppa di fant seg et annet flott og varmt plagg til gårsdagen, ja;)
    Jeg strikker på tunika til meg selv og en barnehagedress til en prins og en kjole til prinsessa...ergo, jeg blir ikke ferdig med noe, jeg heller:O)
    Ha ei god helg!!.. jeg er direkte drittlei været, for å si det mildt!
    Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Det er vel ingen sak så lenge snuppa di kan velge en annen hjemmestrikka tunika, når det gikk som det gikk med for få ledige timer :) Heldig ho!
    Lykke til med sokke-ideene dine, det dukker opp noe rett som det er skjønner jeg :)

    God helg - klem fra Ann Elisabeth som har sett solen idag :))

    SvarSlett
  4. Anita Bergsengstuen.....18. mai 2012 kl. 22:10

    Det er ikke støtt døgnet har nok timer til alt man syns man skule gjort.....
    Snuppa var garantert flott i går alikevell..... Barna til strikkere mangler aldrig hjemestrikk er min oppfattelse.....
    Gleder meg til alle ideene dine er gjenomarbeidet....
    Ha ei toppers strikke og frihelg...

    SvarSlett
  5. Du er nok ikkje aleine om å ha det slik. Ha ei fin helg

    SvarSlett
  6. Så masse herlig snadder du har på pinnene fortiden. Gleder meg til å se alt ferdig.

    SvarSlett
  7. Vi får si som Piet Hein T.T.T (ting tar tid) ofte litt mer tid enn vi ønsker.. også dukker det jo ofte opp andre ting som må gjøres også. Imponert over alt du får til jeg :-)
    Så blir det nok bare ekstra stas når tunikaen er ferdig montert og klar til bruk!
    Ha en fin helg videre,
    Klem

    SvarSlett
  8. Helgekos:))) Og vi andre har mange nye mønster og glede oss over :))) Men få nå genseren ferdig til snuppa ;-))

    SvarSlett
  9. Av og til har ikke døgnet nok timer.. :)
    Men tusen takk for fantastisk flotte mønstre!! Har hatt gleden av å strikke noen av sokkene dine, og ser frem til fler.
    Ha en fin kveld videre. :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  10. Ja, sånn er det av og til... Sukk... Men det gjør jo ingenting, egentlig? Da har man jo mye godt i vente!
    Jeg har granska bildet - og gleder meg til å se flere av dine designs!!! Du er rågod!

    SvarSlett
  11. Døgnet har dessverre ikkje alltid nok timar. Men du vert nok ferdig med den så ho kan bruke den til ei anna flott anledning. Ønskjer deg ein fin søndag og kos deg mykje i Trondheim. ;)

    SvarSlett