søndag 29. april 2012

Garnlagerøkning og tunikaframgang


Snille, snille Siri har vært på tur i Tallin, Estland. 
Jeg spurte så pent før hun dro om hun ville holde utkikk 
etter noe estlandsk garn for meg. 

Og se her:
Hele 240 gram Aade Long og
365 gram økologisk ull 
kom hjem til garnlageret mitt:)

Aade Long er veldig likt Evilla og Kauni, sies det, 
og det kjennes veldig likt ut. 
Sjekk de nydelige grønntonene!
Som skapt for sjal eller skjerf:)
Eller kanskje noen lapper, sammen med annet deilig ullgarn?

Tusen, tusen takk, evigsnille Siri:)


Jeg strikker og strikker, 
i hvert ledig øyeblikk:)
Denne måler nå 30 cm, og skal snart starte 
å felle litt i hver side. 

Modellen er ganske vid i seg selv, 
og jeg tror at størrelsen jeg valgte blir passe. 

Noen forandringer blir det:
heklerutene forsvinner (snuppa ville ikke ha hekleruter), 
og jeg blir å lage en spesiell raglanfelling i stedet for isydde ermer. 

Prøver å få strikket i hvert fall 10 cm hver dag, 
da blir jeg ferdig i god tid til 17. mai:)


Og for å holde det målet; 
bare å gjøre som magebandet til et av wollmeisehespene sa:
Keep your needles burning:)

Ønsker alle ei flott uke!

Og nå er det ikke lenge til trekning i jubileumet mitt:)

8 kommentarer:

  1. For eit flott garn. Og det grønne skulle eg ha hatt hihi. Anne Jorun skal strikke sjal til meg som eg skal ha til min flaskegrønne silkekjole som min datter skal skal sy til sin mor til hennes bryllup. Det vart ei lang settning det hehe. Vi finner nok garn eller Anne Jorunn finner garn. Ho ahr fått stoffbit.
    tenker du rekekr godt tunikaen ja. det vert spennde å sjå den på snuppa di. eg får strikke på ett av mine 30 påbegynte strikk. Spent på kva det vert i kveld. ha ein forstatt fin søndag. klemmen

    SvarSlett
  2. Heia - heia, sier jeg også idag til deg ;)
    Så heldig du er som har evigsnille Siri!
    Og ja, keep your needles burning...

    Klem er sendt fra Roterommet!

    SvarSlett
  3. Så spennende med nytt garn!
    Du blir nok ferdig, ja:) Jeg må finne meg et mønster på et eller annet, for nå er jeg klar for et større arbeid, igjen;)
    Ha ei god slutt på april, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Ja, sånn som du strikker må du jo passe på å fylle opp garnlageret ditt! Nydelig garn. Og så fin tunikaen ser ut til å bli, flott farge. Det så veldig koselig ut med besøk!

    SvarSlett
  5. Nydelig garngave, roper nok sjal av det :) Synes du er kommet langt på tunikaen, skal fortsette å heie!

    SvarSlett
  6. Så nydelig farge på det grønne garnet!! :)

    SvarSlett
  7. Åh, så herlig tunika:) Den blir nok kjempefin:)

    SvarSlett
  8. Så fin tunika. Det er faktisk litt gøy å strikke med litt tidspress. Det har jeg gjort også nå, ble faktisk ferdig i dag, med god margin før den 17. :) ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett