søndag 4. mars 2012

Sokker, sokker, sokker... og teppeframgang


 Helt ordinære barnesokker, str 1 - 2 år, tenker jeg. 
Dette er tv-strikk, og jeg må alltid ha noe sånt for hånden. 
Strikket i Online Supersoche, 6-ply. 
Pinner nr 2,5. 
 


Disse sokkene er ikke helt ordinære, og ikke vet jeg om jeg liker dem heller... :P
Dette er første par ut i sokkegalskapen på Ravelry:
Disse ble litt for store, og det sies at alle sokker som presenteres i SM er 
laget for "store" ikke-norske føtter:)

Jeg liker ikke tå-opp-sokker, alt blir liksom galt med det. 
Særlig hælen, som blir strikket motsatt... 

Men spesielle å strikke; hvis dere ser nøye på flettene, så er de litt tilfeldige. 
Det skulle kastes terning når en kom til flettepartiene;
ble det oddetall skulle en ikke flette, 
og motsatt på partall. 
Neste sokk blir jo garantert ikke lik den første da. 

Ingridsnuppa var veldig fornøyd med å kaste terningene, 
da var hun jo med å bestemme utseende, fant hun ut. 
Og det er jo sant. 

Mønsteret heter Dicey, og blir nok tilgjengelig på Ravelry etter at galskapen er ferdig. 

Er i tenkeboksen på om jeg skal være med videre. 
Vi har to uker på oss til å fullføre det første paret, 
deretter er det om å gjøre å strikke raskest mulig, 
for å få plass med videre. 



Disse derimot; disse likte jeg godt. 
Men så har jeg jo laget dem selv. 
Rett vei, og hælen blir også rett da:))))

Mulig dette blir Bailey's sokker!
Mønsteret er klart, men jeg trenger teststrikkere.


Teppet til Ingrid vokser, om enn litt sakte for tiden. 
En om dagen ble visst til en pr. uke....
Men det skal gjøres ferdig i løpet av Mars, da:) 

12 kommentarer:

  1. Flotte begge parene med sokker.:)

    SvarSlett
  2. De sokkene du har laget var kjempefine...
    Har du for få teststrikkere? ...hm....

    SvarSlett
  3. Så Sidsel hadde strikket noen flotte sokker av dine mønstre også nå;)..så du får holde deg til dem, de er råflotte!
    Har et teppe på gang selv, men der skjer det lite.
    Kjolen er montert og ferdig og jeg ble storfornøyd av den enkle grunn at den passet..blir blogget om noen dager, først må jeg blogge golfen min:O))
    Ha en superduper søndag videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Her var det da litt av kvart. Syns du skal holde deg til dine mønstre eller heilt enkle. for dei der andre, var ikkje noe fin. Men det var dine. Kjempeflotte. Har eg sagt at eg syns du er kjempeflink?
    Teppet til Ingrid vert kjempefint det og. Tre av oppdraga som eg skal starte på når garnet kjem, er sokker, så det er både mønstersokker og tv sokker som strikeks her og. Lykke til med operasjon da. Ikkje noko alvorlig håper eg. klem

    SvarSlett
  5. Deilige sokker! EG digger de lappene! Har holdt på med de selv også!
    Holder forresten på med et teppe som MÅ blir ferdig FORT! hehe

    KOS deg og ha en herlige søndag!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  6. Må jo si at jeg også synes dine sokker var finest! Det må jo bli "galskap" når en skal kaste terning om fletter eller ikke, kan jo risikere å få en sokk helt uten fletter :) Liker også best å strikke sokker riktig vei, så bra du lager dine mønstre sånn. Når du kommer nedover her igjen får vi ta en strikketur til Mærrapanna ;) Det er veldig fint å sitte å strikke der!

    SvarSlett
  7. Mange fine sokker, men det går vel litt langt når man må kaste terning for å vite hvordan sokkene skal strikkes :) Ingrids teppe blir veldig fint...

    SvarSlett
  8. Mange fine sokker hos deg Bittami - dette kan du:-) Monkey sokkene under var direkte flotte - nydelig farge og jeg ser det er dyre sokker:-)) Sokkegalskapen skal jeg holde meg langt unna - her er det ille nok som det er:-)

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag. klem herfra

    SvarSlett
  9. Flotte sokker, spesielt det siste paret! Du får gi et lite pip viss du er i beit for teststrikkere... Jeg er her, jeg!
    Jeg strikker gjerne tå-opp-sokker, men som deg foretrekker jeg dem omvendt. Mye på grunn av hælen, men også elastisiteten i avfellinga. Det forrige tå-opp-paret "snudde" jeg, det går helt fint.

    SvarSlett
  10. Eg er tadig innponert over den sokke strikkinga di eg. Eg og likte best dei kvite som du hadde laga.

    SvarSlett
  11. Nydelige sokker du har laget. Artigt mønster på sokkene. Om du trenger flere teststrikkere er det bare å si ifra.

    SvarSlett
  12. WOW, for ein sokkeproduksjon! Du er berre så utruleg flink. Nydeleg teppe du helg på med og. Ønskjer deg ei fin og kreativ helg.

    SvarSlett