lørdag 25. februar 2012

Helgebesøk av turkompisen min:)


Denne helga har jeg igjen besøk av Ice, turkompisen min. 
Og godt er det; da er jeg nødt å komme meg ut. 
I dag var det nydelig sol (kun et øyeblikk), 
og da måtte vi jo bare rusle en tur til havna.


Sola skinte, og jammen kjente jeg at den varmet godt også. 
Det var helt herlig:)
Kjenner at jeg gleder meg til å kunne sitte ute igjen, 
da blir det liksom mer levelig igjen i nord:)



Havna på Reipå er ei fiskerihavn, og her høres måkeskrik og motordur, 
og lukta er skikkelig ordentlig sjø og fisk:)
Noen vil vel rynke på nesen av det, 
men det minner meg sååå mye om Støtt (der jeg vokste opp), 
og ikke minst om Henningsvær (som jeg tilbrakte mange vintre i).


Synd at noen bruker yttersiden av moloen til å lagre skrot i....


Her er ytterst på moloen, så her måtte vi bare snu og gå hjem igjen:)


Det er vel fortjent med en smootie når en kommer hjem etter en lang tur?
Her er banan, vaniljeyoghurt og frosne bringebær kjørt 
sammen i blenderen:)
Om det smakte?
Ja, gjett:)
Sunne godsaker (tror jeg) :)


Og etterpå blir det mer vottestrikking, 
eller kanskje sokkestrikking. 
Valgmulighetene er mange her i huset:)


Og Ice syntes tydeligvis det var godt med en godstol og et godpledd etterpå:)

7 kommentarer:

  1. For noen nydelige bilder! (Og det sier ei som ikke liker vinteren generelt og snøen spesielt!)
    Kos deg med votter... eller sokker... eller smoothie! Ha ei fin helg videre!!!

    SvarSlett
  2. Vakre bilder, selv om vi har kosa oss med vårvær noen dager. Men tør ikke tro våren er her for alvor :) Kanskje krølla du deg like godt i godstolen med strikketøy og pledd etter turen, som Ice?
    Håper det legger seg til rette for deg så du kan oppfylle flyttedrømmene dine snart.

    SvarSlett
  3. Herlige bilder. Der kunne eg også tenkt emg å gått utr i solskinnet. Her var det ikkje sol i dag, men det var muidlt og vårstemning ute sa min kjære. Sikkert ikkje dumt med ein turkamerat for å komme seg ut da. Men når det er så fint ver, så hadde du vel kome deg ut alikevel.
    Kjekt å ha masse å strikke på når ein skal kose seg om kvelden. ha ein fin lørdagskveld

    SvarSlett
  4. Skulle hatt en turkompis selv, for da kommer en seg ut;) Nydelig landskap du går i, og det ser ut som turen smakte godt for alle parter;)
    Nyt helga videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Det er SÅ flott i nord - flotte bilder du har tatt!
    Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min igår :)
    Morsomt å se Ice - turkameraten din slappe så godt av i go'stolen etterpå...ingen sak å være han :)

    Fin søndag ønskes deg - den er her snart! Klem!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny PC. Ja, du skulle hatt deg en en liten hund, mye selskap i dyr. Flotte bilder av natur og sokker. Vet du hva Bitta, jeg har blitt bitt av sokkebasillen, har bare en pause for å strikke noen luer. Har ikke fått tatt bilde av alle ennå.

    SvarSlett
  7. Det er så fantastisk der nord... Lengselen er stor :O) Hadde jeg kunnet knipse, og alt var flyttet oppover og på plass, så hadde jeg ikke nølt :O) Vokste opp der (Bodø) frem til jeg var 9 iallefall... Utrolig flink og idé rik strikker du er :O) Og veldig koselig blogg med masse fine bilder...Ha en nydelig dag :O)

    SvarSlett