fredag 2. desember 2011

Kurvfest, tunika og herlige fargemeiser:)


Nå er det klart for håndballvm igjen, og tradisjonen tro, så arrangeres det vmstrikk. 
Vi har egen blogg her, så du kan følge med alle fine prosjekter som dukker opp etterhvert.

Jeg startet med Kurvfest 2011 - et  nydelig sokkemønster som Kate har laget, 
og som hun gir bort helt, helt gratis. 
Mønsteret er flott laget, og lett å følge, 
og jeg tror dette kommer til å bli årets julehit på sokkefronten:)

På bildet har jeg strikket feil, så etter det ble tatt, rakk jeg opp igjen et stykke:)
Pr. skrivende stund har jeg strikket opp igjen til dit jeg var. 

Disse kan virkelig anbefales; de er sånn at jeg hele tiden tenker:
bare en omgang til, bare en til....
:-)



Dette er juletunika'en til snuppa, og er godt i gang med bærestykket. Først skal det felles raglan et stykke, så skal det være rundfelling og mønster på resten. 
Artig og lett tunika å strikke:)

Garnet er Wollmeise Twin; i fargene Lila Ludmila, Magnolie Light og Natural.
Pinner nr 3... :-O)


I dag fikk jeg 3 herlige meiser i posten, alle i glade farger. 
Den orange/røde/gule fikk jeg forleden, og har det glade navnet Sonne. 
Til høyre er det et hespe i sort/hvitt og blålilla som har navnet La Gitane. 
De to hespene til venstre heter Klapperstorch og Feuerwanze. 

Alle disse hespene har jeg fått tak i via venner på forum, 
jeg følger spent med når det dukker opp salgstråder for Wollmeise der 

Sa jeg at alle hespene er i twin?
Hvilket betyr at jeg også kan strikke sokker av dem hvis jeg ønsker, 
det er nemlig 20 % nylon i garnet, i tillegg til merinoull:)
Me like!

7 kommentarer:

  1. De sokkene ligger på MIN "to do" list -kjempeflotte!!

    Nå har eg inntatt HVILE-stilling og skal nyte kwellen;))

    KOS deg BITTA og ha ei herlige helg!

    Go`Juleklem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Det flotte garnet i kjøkkenmaskina:O)))
    Snuppa får en fin tunika!!
    Kos dæ heile kvelden, klem fra mæ i snøværet;)

    SvarSlett
  3. så flotte meiser du har fått tak i :0). Eg drev å rygget i garnet mitt i går. Og fann to meiser. T har hatt så lyst til å vitte opp garnhespene mine. Og vart gald da eg fann dei. Nå er alle hespene mine blitt baller :0).

    Den tunikaen vert nok ein julehitt ja. Skikkelig fin. Og dei sokkene såg herlige ut. Eg skal gjere ferdig alle stor prosjekta mine før eg strikker mer smått, kanskje......
    Kos deg /dere videre i den herlige førjulstida.
    http://epla.no/shops/strikkedama/ og så denne da

    SvarSlett
  4. So heldig du er då. Flotte fargar. Eg fekk og eit i posten i dag. I ein brunraud farge. Tollkirshe eller noko i den du :) Gidd ikkje opp på loftet å sjekke skrivemåte.

    SvarSlett
  5. Jeg har sett at du vært ivrig på meisene på hobbyboden. Kom meg i forkjøpet på noen der. Problemet mitt er at jeg syns de er så fine at jeg aldri tørr å bruke dem, typisk meg. Jeg likte de sokkene du har begynt på, et passende mønster til den tiden vi er inne i nå. Skal st(r)ikke innom og skrive ut mønstret. Tunikaen er herlig!!!!
    Ønsker deg en fin helg og advent!
    Pernilla

    SvarSlett
  6. Joda..jeg syns det er morsomt å blogge :). Ikke så fryktelig lenge siden jeg begynte. Bruker bloggingen som inspirasjon, og henter mange gode ideer her. Har vært følger av bloggen din en liten stund, og det har gitt meg inspirasjon til å hente frem strikkegleden igjen (strikket mye for noen år tilbake). Ellers holder jeg på med litt forskjellige hobbyer, men strikking er veldig avslappende:) God helg og ha ei fin adventstid:))

    SvarSlett
  7. Eg skulle hatt FILMA trekninger for GJETT hva han sa da han trekte? "ÅÅååååå det MÅÅÅÅ bli BITTAMI, det MÅÅÅÅÅ, hu e jo sååååå snille Mamma"!!!!

    Me hadde det ganske morsomt!
    Men det var litt gøy at eg KJENNER Vinneren!
    Det er hakket kjekkere å lage gave da, mer sjanse for at det klaffer vettu;)

    KOS deg og nyt en herlig forblåst lørdag!

    Go`Juleklem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett