torsdag 17. november 2011

Mest koseting.... :-)


Dette skal bli et koseting-innlegg, for det meste:-)
Jeg har kjøpt med et sett heklekroker på Ebay.com
og her finnes det størrelser fra helt liten til 8 mm. 

Ikke dyre i det hele tatt, totalt kom de på 4 USD med frakt:-)
Og sendt helt fra Hong Kong:-)

Ser dere den flott Felisi-strikketøymappen jeg har fått?
Tenk, nå har jeg kikket på disse flotte mappene i lengre tid, men ikke kjøpt noen ennå...
Og i går, da vi var på strikkekafe på Ørnes, fikk jeg en sånn en i Oslogave fra
Anne, alias Ole Brum - fra Tusenmeterskogen:-)

Og ikke bare mappen, men også to nøster herlig, mykt Katia Darling i nydelige blå- og grønnfarger!
Disse to nøstene skal bli skjerf/hals, for de kjentes sååååå myke ut!

Tusen, tusen takk, Anne:-)
Jeg ble hoppende glad!



På min leting etter koseting i dag fant jeg også en stabel strikkeblader. 
Disse befinner seg på do, like ved selve toalettet, 
slik at jeg riktig kan nyte en stille stund på det lille rom:-)

Jeg fant også sokkene mine, som nå har vokst. 
Har startet på sokk nr 2, med mye sukk og stønn...
Jeg er virkelig ikke flink å gjøre ferdig nr 2, og særlig ikke hvis det er mye mønsterstrikk. 
Her har jeg klart et forberingspotensiale. 
(hvis det går an å komme med en unnskyldning, så dukket det faktisk opp et nytt mønster i hodet mitt, og jeg måtte selvsagt starte å tegne det opp, seint i går kveld)

Vi har kjøpt DVD'en Mormor og det åtte ungene nettopp. 
Og er ikke det en virkelig koseting, så vet ikke jeg. 
Denne skal lillesnuppa og jeg kose oss med nå i tiden framover:-)


Dette er også noen skikkelige koseting, og helt betimelig i disse tider. 
Jeg pleier alltid å kjøpe noen nye pepperkakeformer hvert år før jul, 
og disse fant jeg på Coop Prix på Ørnes. 
Her var det både dinosaurer og andre dyr, 
en engel og et eple:)

Man kan jo leke seg litt med disse også.....
Litt frimodig bilde helt oppe til høyre, men de lå faktisk sånn, 
og da måtte jeg jo bare knipse dem...
(hihi...noen som tror på den?) :-)



Men... det er ikke bare koseting som dukket opp i dag. 
Jeg hadde jo tenkt å ta vaskefilla fatt også, og i hvert fall gjøre en begynnelse på litt rundvask før jul...

Se i hjørnet i stua :-O)
Fysj og fysj, sånn kan vi ikke ha det...
(var såvidt jeg turte å vise dette fram, var redd dere skulle tro at jeg var en skikkelig sjuske når det gjaldt husarbeide)
:-)


Da var det bare en ting å gjøre...

Nå er taket i stua ferdig, og jeg tok en liten bloggpause. 
Kjenner min egen begrensning, og må ta litt vasking sånn pø om pø. 
Skuldrene mine tåler ikke så veldig mye, 
men hvis jeg tar en times tid hver dag framover nå, 
så blir jeg nok ferdig til jul:-)

Etterpå skal jeg pynte med litt lilla til advent:-)

Ha en flott dag, alle sammen:-)

4 kommentarer:

  1. Her var det mye kos ja, hvis vi ser bort fra spindelvevet i kroken ;)

    Jeg visste ikke at Anne skule bruke mappen som gave, men det var jo hyggelig at den falt i smak :)

    Fine kakeformer, men at bjørnen prøver seg på elgen på den måten, det vet jeg ikke helt om jeg tror på. *fnis*

    SvarSlett
  2. Fysj og fysj så støvete Bitta......hi hi :)
    Såååå godt å se at andre har rot og/eller støv!!
    Bare at mitt rot kommer ikke på nett!

    Så morsomt at Felisi var den første til å kommentere da. :)

    SvarSlett
  3. Hei skjønne venn. Det var da eit veldig koselig kose innlegg. Så flott gave du hadde fått da. Den var kjempeflott. Mye kos der.
    Strikkeblader på do....jaja. Har ikkje bruk for å sitte der lenge eg hihi. Har aldri skjønt den der. Men det er vel eg som er rar der.
    Rundvask skulle vel vore gjort her og, men eg utsetter det. Vi skal male og pusse opp litt til våren har vi tenkt og da tar eg det da. Tar der det må taksat når det trengs.
    takk for koselig kommentar. Ja eg har det bra no. Har vore litt nede i høst. men no er eg på topp att. ikkje lett å følge med når kroppen forandrer seg og hjernen er treig og ikkje lklarer å følge med. hihi.
    Kos dere med pepperkake og pynting. Sjølv om det var oie tidlig å pynte med lilla da. kjeme klem fra sogn

    SvarSlett
  4. Godt å se det gror i flere hjem:O)) Jeg må nok selv tenke rundvask når jeg kommer i mål med kjøkkenet..
    Jeg er så glad i de heklekrokene S&S har med flatt bredt skaft, for jeg merker at hekling er hardere til fingrene enn strikking.
    Koselige gaver!
    Imorgen får jeg søsterbesøk..så jeg må rydde videre;)Ha ei koselig helg!!
    Klemmings;)

    SvarSlett