mandag 28. november 2011

Korsstingssnupper og adventspinner


I skrivende stund sitter det to stk snupper og broderer korssting for harde livet. 
På skola holder de på med sånt, og da måtte det prøves heime også. 

Stoff ble innkjøpt i Bodø i dag, på Husfliden, 
og garnkassene mine ble saumfart etter passe farger. 

Selve motivene ble funnet på internett, 
googlet litt, og de fant et hus, og et Mariomotiv:)
Akkurat passe for sånne flinke jenter!


Har litt forskjellig garn å velge mellom, men svart var faktisk vanskelig å finne....


På Husfliden lot jeg meg friste av de nye pinnene som har kommet fra Du Store Alpakka.
Disse heter Hverdagspinner, kunne damen fortelle meg. 

Prisen var kun såvidt over 30 pr sett:) 
Hverdagspris... :)

Jeg har lyst å kalle dem adventspinner, 
for de hadde så herlig farge:)
Det var lette metallpinner, og spisse også. 
De blir nok gode på mine neste sokker...
(som faktisk er på tegnebordet)

Men jeg SKAL først strikke ferdig juletunika'en til snuppa:)))))

3 kommentarer:

  1. LILLA pinner ja, jammen ikkje rusk før du får det på aua! Hehe At de i tillegg er metall er jo supert!

    Trasig at du må kjøre 12 mil!!!!X 2!!! OMG!!!
    Håper det er lenge til neste gang!

    Her vurderer eg sterkt å tape fast et lommetørkle under nesa, det er tørk,tørk tørk-får jo nesten ikkje strikket jo!!!

    Ja ja straks 71* og DA skal eg kose meg!

    KOS deg og ha en herlig kveld!

    Go`klem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Her har du både bakt og tent lys siden sist;)..og den tøffe lua!! Gode pinner er et must, og de bør være lette når garnet er tynt.
    Nyt uka med de flinke broderierskene, klemmings fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Så kjekt du har det som har to sånne snupper sammen med deg som broderer. Det gjekk bra på turen til Bodø i dag da, siden du ahr kome deg vel heim.
    Herlig farge på pinnen dine. Tror nok att eg holder emg til trepinnene eg. Skeptisk til metal hehe.
    gleder emg til å sjå juletunikaen. No får eg gå å strikke litt til på julegave til mi store snuppe. klem fra sogn

    SvarSlett