lørdag 26. november 2011

Adventstid


Ja, jeg vet at  det ikke er advent på ordentlig før i morra:)
Men her i Meisebo har vi faktisk startet ventetia, 
dvs at vi nå har fått opp stjerne og litt til:)
Lysene står klare, så i morra blir det kosestund her:)

Vel, synes vi har kosestunder titt og ofte, 
og lys brennes det hele tiden:)

Men i morra blir det i tillegg pepperkaker og kakao i barnetv-tiden.
Da har virkelig adventstiden startet.


Snuppa er med i alle forberedelser, 
og hun blir mer og mer flink for hvert år:)

Vi har kun laget pikekyss til nå, 
men i dag/kveld skal pepperkakene lages. 

I år blir det kjøpt pepperkakedeig, og vi har investert i to forskjellige sorter.
Må jo prøve oss fram til hviken type som er best på smak:)

Dette er første året med kjøpt pepperkakedeig, 
og sikkert siste også. 
Til neste år, når USA-snuppa er hjemme igjen, 
får jeg sikkert ikke lov å sluntre unna hjemmelaget deig:-)

Vi savner deg, Johanne, særlig nå som adventstiden er kommet... :-)

3 kommentarer:

  1. Høres kos ut med pepperkakebaking, enten det er kjøpt eller heimelaga deig. Er noen år siden eg lagde pepperkake. Blir ikkje det når her er ikkje noen barn her.
    Har satt frem adventsstaken og tent alle 4 lysa. Fy meg, men det varmer så godt. Må kjøpe flere lilla kubbelys i dag tror eg. Skal henge opp ei lykule og finne frem den elktriske adventsstaken litt seinare i dag.
    Skulle ha ein stille og rolig dag og så har eg styrt og rydda og ordna ting i heile dag. Så no skal eg snart kule ned med kosestrikking.
    Ha ein kjempefin dag i morra . Klem til dere begge to.

    SvarSlett
  2. Ådu du du , hvordan lager du den der pikekyss røra? Og hvordan er steiketia? Har nemligen fått tak i ei skikkelig sprøyte og VIL prøve meg!!!

    Herlige helg til dere også!
    Kjempekoselig lys dere har!

    Go`klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  3. Så fint dere har gjort istand til advent. Det høres veldig koselig ut med ei lillesnuppe å bake sammen med! Her er det ingen hjemme før jul, så jeg må bake alene, for kakene må jo være på plass så vi kan kose oss når guttene kommer hjem :) Men vi to "gamlingene" koser oss jo med både kaker og lys gjennom hele adventstida :)
    Kos dere masse!!

    SvarSlett