søndag 14. august 2011

Sommerdager, kos, og litt strikking:-)


 Kan hende dette blir et langt blogginnlegg, men så er det jo lenge siden sist...
Sommeren fortsetter her nord, og i dag var det helt vindstille og 28 grader i skyggen her:-)

Etter en flott soldag på altanen, og etter middag ute på samme sted, så var det på tide å trimme litt. 
Broderen, Hanna, Ingrid Marie og jeg tok oss en tur opp på Grimstadskaret
Flott tur, men jammen var det lengre enn jeg husket.... 
....så nå er jeg ganske sliten i føttene. 
Her må det nok mer trimming til. ja:-)



Her er gjengen på tur:-)



 Tamtaratam....
Mariusen til Kenneth er faktisk blitt ferdig, og jammen på tide, spør du meg. 
Denne startet jeg faktisk på i august i fjor, og den har vært strikket nesten to ganger, hele genseren...

Jeg ble kjempelei av den, og den ble lagt bort i høst...og vinter....og vår....og nesten hele sommeren...

Men NÅ er den altså helt ferdig, og behendig overrekt til eieren:-)

Garnet er dobbel Wollmeise 100 % superwash, i fargene My Old Blue Jeans, Hertzblut og Natural. 
Skikkelig herlig genser, som ble helt 100 % kløfri!!!!



 Og akkurat i skrivende stund har jeg 3 strikkeprosjekter med litt framgang hver dag. 
De to fargeklattene er to sjal som jeg ennå ikke vet hvordan blir. 
Det er mysteriesjalene fra Westknits (designeren Stephen West), og vi har ikke fått det siste cluet ennå. 
Her er slik de så ut for et par dager siden, men jeg har kommet lengre på det øverste nå. Har bare ikke tatt bilde ennå...


 Og dette er ikke en genser... nei...
Dette skal bli ei pute til broderen, ei riktig stor pute til den flotte sofa'en hans. 
Garnet og fargen har han valgt selv, og det er Nepal fra Drops jeg strikker i. 
Mønsteret har jeg laget selv, og det er blitt skrevet ned.
Bilder av ferdig putemed epletreknapper på, kommer i løpet av et par dager.
(håper jeg....)


Dette er et par ankelsokker som jeg teststrikker for Trude!
Vi har et lite samarbeid for tiden, og mer er det ikke å si om den saken:-)))) 
Disse blir flotte, det er i alle fall sikkert - og kjempeenkle å gjøre om til vanlige sokker!

11 kommentarer:

  1. Vakre bilder og en supertur sammen med gode venner og famile.

    Mariusèn ble kjempefin.

    SvarSlett
  2. Forresten så gleder jeg meg til puten blir ferdig og da skal jeg også blogge om den:)

    SvarSlett
  3. Her foregår det, ser jeg;)
    Kan ikke huske jeg en sommer med så lite håndarbeid som i år.
    Mariusen var jo en skikkelig luksusutgave, lekker!
    Puta blir lekker, og de skjerfene så virkelig knæsj ut!
    Hjemme igjen etter 4 uker på hytta, og god temp her også. Starter jobb på onsdag, så godt å ha noen dager med vaskemaskina;)
    Ha en god ukestart, nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Hei vennen min. Så kjekt at du ahr skreve så langt og kjekt innlegg. Dere har virkelig vore heldig med sommeren der nord i år. Misunner deg litt den. Men skal vel ikkje kalge eg heller. har fått vore litt ute.
    Ser ut som ein super tur dere hadde i dag.

    Dei sjala ser spennde ut. Puta vert lekker. skikkelig flott. Du er så flink med mønster. Du bør bli strikkebok lager på heiltid.

    Eg er tom for garn til luene og må bestille mer, så no strikker eg sokker i kveld. Det var så gøy. Eller strømper er det vist. Har berre to luer att og da vert det 20 tilsammen.
    skal bli kjekt å få sendt dei avgårde dei siste også. Kan vel bli fleire ein annan gong, men håper det vert ei stund til.
    No skal denne dama gå til ro for kvelden. Oppe litt over 7 så da er det sengetid no. Hils broderen og lisje pia. klem

    SvarSlett
  5. Det er så utrolig vakker natur hos deg, må jo si den er flottere enn Østfoldnaturen :)
    De sjala så virkelig spennende ut! Og Mariusgenseren må være deilig, strikka i Wollmeise. Fin pute og morsomme sokker har du strikka også. Ser ut som du har hatt bra sommer. Klem

    SvarSlett
  6. Så flott turterreng dere har.Mariusen ble kjempefin. De genserne går aldri av moten. Puta er lekker også. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  7. Spennende skjerf / sjal du har på pinnene.
    Ønsker deg en fin kveld:-)

    SvarSlett
  8. Så flott Mariussen din ble. Kan tenke meg at mottakeren ble fornøyd også. Flotte sommerbilder du har tatt. Deilig med sommer, og litt vemodig at vi nesten er igang med høsten alt. Venter liksom enda på sommeren her vest jeg...

    SvarSlett
  9. Den Mariusgenseren må jo være skikkelig flott når den er strikket i dobbelt garn. Nydelige bilder du har tatt, og spennende strikkeprosjekter. Ha en super sommer fortsatt!

    SvarSlett
  10. Så mye fint du har laget og strikket. Mariusen ser supergod ut, og kløfri må jo være perfekt. Gleder meg til å se sjalene ferdig, de så morsomme ut :)

    SvarSlett
  11. Kjempeflotte naturbilda ;) Jade mæ menneska å også... ;) hihi...
    Rægna mæ at Kenneth e fornøyd mæ gensern ;)
    Trur du får gjort mere håndarbeide for tia enn eg gjær... og da e jo flott ;)
    Håpa vifår masse fint vær fremmover, så kan man ta pinnan mæ seg ut ;D
    Ha en fortsatt fin natt ;)

    SvarSlett