søndag 17. april 2011

Det ligger til familien:-)

 Vi har vært så heldige å hatt besøk av broren min og Jens nå i palmehelga:-) 

Som dere ser så ligger strikkegenene i familien...
Vigleik har latt seg friste av Tovepia til å starte på et pledd, og på lørdag saumfarte han Willumsen på jakt etter farger til pleddet. Valget falt på Smart, og hele 24 nøster ble med ham hjem. 

Vigleik er opptatt av interiør og farger, og disse fargene passer nok kjempegodt inn i huset deres på Stokmarknes:-)

De dro hjem igjen i dag, dessverre... Men håper vi sees snart igjen:-)





Og jeg har strikket et par sokker i helga, også denne gangen var det mitt nye mønster In the land of Glow som skulle gjennomgås i sømmene:-)

Nå har jeg strikket to par i dette mønsteret, og jeg er kjempefornøyd. 
Mulig dette er mitt beste hittil, i alle fall var det skikkelig artig å strikke. Det kan se vanskelig ut, men mønsteret kommer fort inn i fingrene.

Disse heter Glowing Oysters fordi fargen heter Die Auster.
Wollmeise, of course:-))))

Mønsteret trenges kun å korrekturleses og renskrives, så er det klart:-) 


Og selv om jeg er ferdig med utfordringen å strikke 52 par sokker på ett år, så fortsetter jeg tellingen. Nå har jeg strikket 53 par siden 1. juni 2010:-)

12 kommentarer:

  1. Hei Bitta, så artig at Vigleik lot seg inspirere, og de fargene han har valgt, kunne like gjerne vært mine:O)
    ...og det kunne sokkene også, de var kjempefine! Jeg imponeres hver gang du kommer med et nytt par:) Jeg har strikket på meg et rødt øye, så jeg burde verken sitte her eller se på noe som helst, men fy, så kjedelig:)
    Kos deg masse i dagene som kommer, jeg kunne blåst på havet hvis jeg hadde hatt fluevekt, men det har jeg ikke;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei vennen. Så kjekt at du endelig fikk besøk av din kjære bror. Ksot dere masse skjønner eg. Det blir nok eit supert teppe Vigleik strikker. regner emd at fargene er nøyaktig avstemt etter intriøret hans :0).
    gleder meg til å sjå det. Blir nok ikkje lenge før dei kjem att.
    Stilige skker altså. Utpå våren/sommeren skal eg prøve meg på noen av sokkene dine. Men eg må få tømt kurven min av påbegynte først. aller først er det eit babyteppe som må skunde eg å verte ferdig. guten kom tre uker før han skulle. Han skulle komme i dag. Så nå haster det før han vert skolemoden.
    Håper du får ei bra uke sjølv om du skal jobbe mye natt, vennen. stor klem fra meg

    SvarSlett
  3. Morsomt med strikkende bror! Og det sokkemønsteret der gleder jeg meg til du har ferdig!

    SvarSlett
  4. Imponert både over Vigleik og antall strømper du har strikket! :))

    SvarSlett
  5. Så flott med flere strikkere i familien, og det teppet blir nok stilig for det var nydelige farger.
    Og de nye sokkene var også flotte, gleder meg til mysteriesokkene!
    Ønsker deg en riktig god påske! Det er visst vi her sør som har tatt alt det fine været denne påska, men håper det kan bli noen fine dager hos dere også.

    SvarSlett
  6. Jeg synes det er helt topp at gutter også kan strikke! Lykke til med pleddet!
    Flotte sokker du har laget, disse kommer nok på pinnene etter hvert!

    SvarSlett
  7. Så koselig bilde av strikkebror:) Superfine sokker:)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med vel gjennomførte 52 par sokker:) Moro med en strikkende bror, lykke til til han med teppet sitt. God påske til deg og dine:)

    SvarSlett
  9. Heisann.

    Pleddet er godt i gang, selv om jeg har litt igjen. Ikveld blir det feiring av svigermor og hun ble kjempeglad for sjal og sokker. Sjalet ble lekker til henne og hun har brukt det allerede.

    God påske.

    SvarSlett
  10. Så herleg!! Og for ein produksjon!! Du er heilt rå når det gjeld sokkar!! Gler meg kjempemykje til mønsteret kjem i kveld. ;)

    SvarSlett
  11. Så fine sokker og for en produksjon

    SvarSlett