søndag 27. mars 2011

Vårlige og flettelige sokker:-)))

Mine flettesokker "Cables in the Night" er endelig ferdige, lenge etter at selve mønsteret er gitt ut. Og det er ganske typisk meg; når mønsteret er ferdig er det gøy å få lagt det ut, så den andre sokken blir på en måte litt glemt....

Par nr 50 i 52 Pair Plunge IV

Og i mellomtiden tar et nytt mønster form i hodet mitt... 

Her er Merediths Spring:



 Navnet er til Meredith Grey fra Grey's Anatomy. Som fortalt før, så har jeg fulgt denne serien lenge, og har bestemt meg for å lage sokkemønstre til hovedrollefigurene. Denne gang var der Mer sin tur; og jeg tror disse ville passet henne perfekt. 

Bildet nederst er det Wims som har tatt; hun har nemlig teststrikket Merediths Spring for meg. 
I deler, nesten som mysteriesokker:-) 
Hun har også brukt Wollmeise i disse, og om jeg må få si det selv: 
De ble vakre:-))))

Herlige vårfarger, og jeg håper det hjelper på snøen som laver ned ute.


Tusen, tusen takk, Wims:-) 
Det blir nok flere mysteriesokker på deg!

Nyt resten av helgen, alle sammen;-)

15 kommentarer:

  1. Du er jo blitt en skikkelig sokke-ekspert!!
    Elsker Greys selv så mulig eg må prøve meg!!

    Gleder meg til fortsettelen!!

    Kos deg og ha en herlige søndag!

    Go`klem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. WOW!!! Heilt fantastisk nydelege!! Du er utruleg flink!
    Om du treng fleire teststrikkarar er det berre å sende nokre denne vegen og,- alltid gøy med mysterier. ;) Håpar alt går bra med deg! Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  3. Så lekre sokker, begge parene! Din kreativitet når det gjelder å lage nye mønstre er imponerende. Og så morsomt at du gir dem navn fra Grey's Anatomy :)
    Hold ut i snøværet, våren kommer nok!!

    SvarSlett
  4. Flinke jenta i nord. Kjempestilige sokker. Elsker fletter. Du kan det med å kombinere fletter og glattstrikk til flotte mønstre.
    Snøen laver her og, så vår det får vi visst ikkje på ei stund. det var nesten blitt bart her og før den siste snøen no kom. JA, JA VI FÅR TA DET EMD EIT SMIL. Ha ein flott søndag min venn. Klem fra sognejenta

    SvarSlett
  5. Knallfine sokker!!!
    Blir bare mer og mer imponert jeg :))

    SvarSlett
  6. Du er virkelig en kløpper på sokker:)

    SvarSlett
  7. Jøss:) Rett og slett imponert over at du klarer å lage et mønster. Det er mer en hva min hjerne klarer:)

    Vi har vært på hytten i Raftsundet i helgen og nå står frisøren med saksen klar (iallefall når kl er 09).

    Stor klem.

    SvarSlett
  8. Flotte sokka som vanlig ;) Ha en fin dag og uke ;)

    SvarSlett
  9. venter og venter på våsokkemønster. *fnis*

    Men, de er vakre da.

    SvarSlett
  10. He-he, så de ble ferdige om natten ja :-) De ble knallfine. Prøvde å få tak i Alpakka Sport men det fant jeg ikke her hjemme, så jeg får nok ta en handletur til byen.
    Ser ut som Merediths Spring sokkene blir knallfine, de også.

    SvarSlett
  11. Her var det vårlige farger og flotte sokker!
    Jeg ser ut på sola akkurat nå, men sannelig har det fokket rundt hushjørnene i det siste, så idag har jeg tenkt å så mine puslingmargueritter inne;) De er sikkerstikk hvert år:O)
    Kos deg videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Nå er du virkelig i siget når det gjelder å kreere nye sokker. Kjempefine er de!

    SvarSlett