fredag 18. mars 2011

Ferdige sokker, nytt mønster og mobilsokk til HTC også:-)

 Nå er et nytt mønster ferdig mekket:-)
Disse har jeg kalt Cables in the Night, og de er strikket av Viking Alpaca Sport. Et garn, som i likhet med Sterk, har en blanding av merinoull, alpakka og nylonforsterkning. 
Det er litt tykkere enn Sterk, men godt og mykt å strikke med. 

Mønsteret er helt ferdig på norsk og engelsk, men har ikke ennå bestemt om det skal ut på Ravelry eller ikke...


Og endelig er også andre sokken i mønsteret Bricks for Karev ferdig. 
Det tok sin tid.... 
Er selv modell, og sjekk den lekre pysjbuksa jeg har på...hihi:-)
Sokkene er jo til en mann, så de er litt for store for meg... 
Deilige sokker uansett i Sterk, og disse blir nok tatt godt imot som julegave eller annen gave.

Par nr. 49 i 52 Pair Plunge IV



Og selvfølgelig måtte jeg strikke mobilsokk til Ingrid også. 
Hun har HTC, og den er litt bredere enn min mobil, altså litt flere masker. 
Jeg har også strikket bånd slik at hun kan ha den rundt halsen:-)
Hun har selv valgt fargene blant alle wollmeiserestene mine.

9 kommentarer:

  1. Rålekkert som alltid!
    Går du og subber i nattdrakten?:OOO)))...godt å være herlig avslappet:)
    Kjempefine etui, skikkelig smart med slike, jeg bruker tove-pung til samme bruk;)
    Jeg har havnet på hytta, snøen ligger fremdeles, men snart er pizzaen klar;)...same procedure every time:O)
    Kos dæ i helga, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Nydelige sokker og søte mobilvesker:)
    Så flink du er som har laget sokkemønsteret selv da:))

    SvarSlett
  3. så fine sokker og mobilsokker. Så flink du er til å lage egne mønstre fortiden :O)

    SvarSlett
  4. hei min lille venn i nord. Supre sokkemønstre/sokker du har laga. du er så flink som får laga mønsteret også. Det imponerer meg mer enn å strikke og lage mønster.
    veldig fine begge para.
    Mobilveskene er også knalltøffe. Klart Ingrid måtte ha når du hadde. Og strikkasnor da det er no tøft det. Du er så flink.
    er det ikkje godt å subbe rundt i koseplagg. Det gjer eg og.
    Ha ei super helg, slapp av og ta deg litt inn att. Kos deg i kveld. klemmen

    SvarSlett
  5. Oj, så flink du er. Flotte mobilvesker og sokker og knallfin Marius i innlegget under hjer. Ønsker deg en fin helg. Klem fra meg i vest.

    SvarSlett
  6. Så flotte sokker du lager, er veldig imponert over dei som kan lage mønster sjølv!!! Ha ei finfin helg:))

    SvarSlett
  7. Sokkemønstret er allerede vist frem på jobb, og noen sa jeg skulle ta med dette å vise til de som jobbet på Den Blå Tråd på Sortland.

    Savner deg kjære storesøster. Hils alle sammen.

    SvarSlett
  8. Kjempefine sokker du har strikket:)

    SvarSlett
  9. Flotte sokker og mobilveske. Jeg beundrer deg som er så flink til å lage mønster. Jeg får strikke det dere andre designer :-)
    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett